30. новембар 2009.

Душко Радовић: ПЛАВИ ЖАКЕТ

Баш сам био у плавом жакету
када сретох Васиљевић Цвету.
Да л' због мене, да ли због жакета,
превари се, окрете се Цвета.

Ја јој рекох: ''Добар вечер, Цвето,
с допуштењем - мало бих прошет'о...''
Да л' због мене, да ли због жакета
превари се и пристаде Цвета.

Таман све то - кад залаја псето!
Ја јој рекох: ''Држ' се мене, Цвето!''
Да л' због мене, да ли због жакета,
превари се, придржа се Цвета.

Беше лето кад је божур цвет'о,
оде псето, ја у поље скретох.
Да л' због мене, да ли због жакета,
превари се па скрете и Цвета.

И логично, с обзиром да скретох
плави жакет на ливаду метох.
Да л' због мене, да ли због жакета
превари се и спусти се Цвета.

Прође лето и још пет-шест лета,
сад се Цвета мојом кућом шета,
из разлога екстра квалитета
- да ли мене или мог жакета.

http://www.poezijasustine.rs/dusan-radovic

23 коментара :

  1. Анониман03. мај 2011. 18:22

    mozes li da mi napises analizu ove pesme???

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман04. мај 2011. 14:49

    Ne mogu da ti napisem analizu. Napisi je sam.
    Hahah.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман03. јун 2011. 22:33

    Smara pesma...morao sam da je ucim napamet -.-

    ОдговориИзбриши
  4. extra !!!!!!!!!!!<3<3<3<3<3

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Mozes li da mi posebno odradis analizu ove pesme hitno mi treba :)

      Избриши
  6. Анониман26. март 2012. 22:28

    extra je, spremam je za takmicenje recitatora!!!!!

    ОдговориИзбриши
  7. Moze li neko da mi kaze koja je poruka??? :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман09. мај 2012. 22:26

      U ovoj pesmi pesnik peva o Cveti i zaketu(sako).Cveti se veoma dopao sako koji je plave boje(jer je plava boja tako muzevna)i jer je modernog kroja.Pa je pomislila da je onaj koji ga nosi dobra prilika za nju zato je skrenula s puta,pristala da seta...i na kraju se udala za onoga koji je nosio taj sudbonosni sako.Poruka je:"Odelo cini coveka".Ali to je pesnik rekao u ironiji.

      Избриши
  8. Анониман09. мај 2012. 19:56

    to je pesma o ljubavi pesnika i Cvete Vasiljevic... pesnik govori o tome kako je zbog plavog zaketa osvojio Cvetu-njegovu zenu... ali ovaj plavi zaket je samo izgovor za njihovu ljubav koja je krunisana brakom.. U prvi plan izbija ljubav izmedju njih koja je ostvarena na kraju...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман09. мај 2012. 22:15

      Веома подробна анализа. Сигурна сам да је особа која није схватила поруку песму сада сасвим разумела.

      Избриши
  9. Анониман09. мај 2012. 23:55

    Hvala ti boze na ovome piscu :D

    ОдговориИзбриши
  10. koje jos pesme spadaju u zbirci plavi zaket

    ОдговориИзбриши
  11. Pesme uopšte ne "spadaju" već se kao I sve ostalo na svetu, UBRAJAJU.... spadaju ljudi sa stolice od glupih I plitkoumnih komentara I pitanja........

    ОдговориИзбриши
  12. koje pesme pripadaju zbirci plavi zaket ? hitno

    ОдговориИзбриши
  13. analiza:pesma plavi zaket je vesela pesma duska radovica koja govori o osvajanju srca vasiljevic cvete-njegove supruge.on je uspeo da sarmira cvetu uz pomoc svog plavog zaketa-sakoa.ova pesma odise toplinom zbog uzvracene pesnikove ljubavi, koja je zapecacena/utvrdjena/obelezena brakom.

    ОдговориИзбриши

Светска поезија. Српска поезија. Љубавна поезија. Поезија живота.
Слободно коментаришите, али без увреда!

Песници на овом блогу

Алекса Шантић Александар Блок Александар Пушкин Алфред де Мисе Ана Ахматова Аница Савић Ребац Антун Бранко Шимић Артур Рембо Бертолт Брехт Божидар Ковачевић Борис Пастернак Борисав Симић Брана Петровић Брана Црнчевић Бранислав Нушић Бранко В. Радичевић Бранко Миљковић Бранко Радичевић Васко Попа Велес Перић Велимир Живојиновић Масука Велимир Рајић Вељко Петровић Весна Парун Виктор Иго Вилијам Батлер Јејтс Вилијам Блејк Вилијам Шекспир Вислава Шимборска Вито Николић Владимир Мајаковски Владислав Петковић Дис Војислав Илић Габријела Мистрал Гордана Тодоровић Густав Крклец Дамјан Павловић Даница Марковић Даринка Јеврић Десанка Максимовић Десимир Благојевић Димитрије Митриновић Добриша Цесарић Драгиња Адамовић‎ Драгиша В. Ајдић Драгољуб Ђенадић Ђенa Драгутин Тадијановић Душан Васиљев Душан Костић Душан Матић Душан Радовић Душко Трифуновић Ђозуе Кардучи Ђура Јакшић Емили Дикинсон Еуђенио Монтале Жак Превер Иван Буњин Иван В. Лалић Иво Андрић Изет Сарајлић Ирина Сабурова Јаков Шантић Јелисавета Багрјана Јехуда Амихај Јован Дучић Јован Илић Јован Јовановић Змај Јован Стерија Поповић Јосиф Бродски Карл Сандберг Лаза Костић‎ Лаза Лазић Лопе де Вега‎ Марина Цветајева Мика Антић Микеланђело Буонароти Милан Ракић Милан Ћурчин Милена Павловић Барили Милета Јакшић Миливоје Пејчић Милорад Митровић Милорад Панић Суреп Милосав Буца Mирковић Милош Црњански Милутин Бојић Миодраг Булатовић Миодраг Павловић Мира Алечковић Мирослав Крлежа Михаил Љермонтов Мома Димић Момчило Настасијевић Никола Шоп Октавио Паз Оскар Давичо Пабло Неруда Петар Петровић Његош Петру Крду Пол Верлен Пол Елијар Рабиндранат Тагоре Раде Драинац Рајнер Марија Рилке‎ Растко Петровић Ристо Ратковић Ристо Тошовић Робер Деснос Светислав Стефановић Сергеј Јесењин Сима Милутиновић Сарајлија Сима Пандуровић Славко Вукосављевић Слободан Марковић Либеро Слободан Ракитић‎ Станислав Винавер Стеван Раичковић Танасије Младеновић Тин Ујевић Томас Харди Федерико Гарсија Лорка Фјодор Тјутчев Франческо Петрарка Фридрих Шилер Хајнрих Хајне Халил Џубран Херман Хесе Хорхе Луис Борхес Хуан Рамон Хименез Чарлс Буковски Џени Џозеф Џон Китс‎ Џорџ Гордон Бајрон Шандор Петефи‎ Шарл Бодлер

Препоручујемо




Коментари

Ако преузимате песме са Поезије векова, поставите повратни линк до овог блога или до поста који сте преузели.

Хвала

Контакт

Име

Имејл адреса *

Порука *

Блог ПОЕЗИЈА ВЕКОВА,
лиценциран је под условима лиценце